Desde Bocas a Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Sandra Goossens - WaarBenJij.nu Desde Bocas a Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Sandra Goossens - WaarBenJij.nu

Desde Bocas a Boquete

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 September 2012 | Panama, Boquete

We zijn 1 dag extra in Bocas gebleven. Het was namelijk prachtig weer toen we opstonden en daar moesten we toch nog een dagje van profiteren. Een paar dagen geleden met ons regenachtige avontuur op de boot,hebben we een Israelische jongen ontmoet, Yogi. Hij is super vriendelijk en wij hebben toen enorm met hem gelachen. Hij heeft zelf zijn raincover met ons gedeeld. Waarschijnlijk de reden waarom ik nu alleen maar verkouden ben en niet ziek hahahaha. Daar zijn weer eerst mee wezen ontbijten en meteen afgesproken om de volgende dag met hem naar Boquete te reizen.

Daarna hebben Luc en ik een fiets gehuurd en zijn we langs de zee gaan fietsen. Prachtig! na 8km kwamen we bij Bluf beach. Prachtig strand van 5km lang, wit zand, blauwe zee en ik denk 5 mensen samen met ons. Dan lijkt het even of je alleen op de wereld bent. Heerlijk gelegen, gelezen en gezwommen in de golven. Op de weg terug heerlijk gegeten bij een surfbar en om 18.00 waren we weer in Bocas.

Op het dakterras van de hostel lekker een biertje gedronken en toen nog wat wezen eten in de centrum. heerlijke pizza! Mooie afsluiting van onze dagen op Bocas.

Next day: 07.00 op. Yogi zou met ons meegaan, maar die was er niet op de afgesproken plek/tijd. Nog even gewacht, maar geen Yogi, dus toen zijn we gegaan. Boot naar Almirante, bus naar David. 3,5 uur scheuren over de bergpaadjes van de Chiriqui Grande helemaal ophoog naar 2121m hoogte op de top. Prachte uitzichten, de toppen gehuld in de wolken. Woeste bergen en diepe dalen, met overal watervallen en jungle. Super vriendelijke buschauffeur en onderweg zijn we nog even gestopt om wat te eten. De wegrestaurants zijn grote schuren, maar wel met heerlijk eten! Lekker een soort nasi en spagetti op. In David nog met de bus naar Boquete (1 uur). Het klimaat is heel fris, heel anders dan Bocas. Als de zon schijnt is het warm, maar de wind is fris, dus gaat de zon weg moet ik wel een vestje aan. En s´avonds koelt het ook heel erg af, dat is wel lekker om te slapen.

Leuke hostel gevonden (Gaia). Blijkt dat we daar helemaal alleen zitten. We kunnen er zelf koken en we hebben een 2-persoonsbed jeeeeeeeeeee. Dat is we even lekker na Bocas, waar je alles met 30 mensen moest delen en een stapelbed hadden hahahahahaha. Die avond zelf gekookt, tonijn met salade, soep en toast.

Tis echt een doe gebied hier, hiken, raften, zipline. Niets voor mij dus, ipc hahahaha. Maar gelukkig hebben ze ook wandelingen aangepast op mensen die een iets mindere conditie hebben ;-).Dus gisteren 2 hele mooie wandelingen gemaakt. Hele mooie dingen gezien, prachtige bloemen, planten en uitzichten. Gelunchd met een muffin en cola hahahaha. We hebben een koffie tour geboekt voor vandaag. Want dit is DE koffiestreek van Panama. Dus dat moet je gezien hebben, hoe ze die maken.....

Die avond waren we best moe en we hebben gekookt in de hostel, pasta. kei lekker! S´avonds is hier niet zoveel meer te doen, als het donker wordt houd het een beetje op. Dat kwam gister dan wel goed uit hahaha. Vroeg gaan slapen.

Vandaag stonden we om 09.00 bij cafe Ruiz voor de koffietour. (na een top ontbijtje, zelf gemaakt, met ei en tomaat). Helaas was de tourleider ziek en ging de tour niet door. Lopen we terug naar het centrum, komen we Yogi weer tegen hahahahaha. Vanavond gaan we misschien nog een biertje pakken. Voor vanmiddag hebben we een andere koffietour, ben benieuwd.....

• 30 September 2012 - 10:38

Gerra:

Hallo sandra en luc

Wat maken jullie veel mee zeg ! Super echt genieten denk ik ! Hele andere wereld .
    Al veel foto's gemaakt ?Ben ik wel heel benieuwd naar.
    Hier gaat alles z'n gangetje .
    Nog heel een hele fijne tijd

Groetjes Gerra xxxx

• 30 September 2012 - 11:26

Hicran Durna:

Hey San en Luc,

Super leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Lijkt me supper spannend en leuk wat jullie allemaal doen daat.. Tot snel met de foto's!! Genietze!!!!