las cataratas del Iguazú - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Sandra Goossens - WaarBenJij.nu las cataratas del Iguazú - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Sandra Goossens - WaarBenJij.nu

las cataratas del Iguazú

Door: Sanny

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 September 2013 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hallo allemaal,

Gisteren rond 10.00 zijn we aangekomen in Iguazu. Na 20,5 uur in de bus, dus sneller dan we dachten. De langste busreis die er hier moeten maken hebben we overleefd. Gelukkig was er onderweg wat meer te zien dan de Campo zonder leven.

Toen we wakker werden reden we al echt door de jungle een dikke mist steeg omhoog en overal tussen de bomen hutjes...

We verblijven in Hostel Inn (http://www.hostel-inn.com/). Het lijkt meer op een resort dan op een hostel. De hostel ligt buiten het centrum met ruime kamers, een heerlijk zwembad en ligbedden. We gisteren heerlijk gegeten in het dorpje , wat rond gewandeld en lekker relax bij het zwembad in de zon gezeten.

Vandaag waren we om 06.30 op om naar de watervallen te gaan. Ze zijn na de Niagara watervallen de grootste van de wereld. Het is wel een beetje a la Efteling. Tis echt een park met alles erop en eraan. Niet echt ons ding, maar we hebben geen keus als we ze willen zien :-).

Met de bus is het ongeveer 20min van de hostel naar het park. Als we bij het park aankomen is de weinige zon die er vandaag scheen al weg, maar het is gelukkig niet koud. Er zijn verschillende routes die langs de watervallen lopen zodat je ze van boven en van onder kunt bekijken. Als we via de eerst route dichterbij komen hoor je in de verte al grommen. Wat een kracht! En we zijn nog niet eens dichtbij.....

Doordat ze een soort paden/bruggen hebben aangelegt kun je heel dichtbij komen en wordt je helemaal nat van alle nevel. Super gaaf om zo dichtbij te komen. Je wordt er bijna bang van hahahaha............
Om de watervallen heen is alleen maar jungle en we zien verschillende mooie vogels, vlinders en andere dieren zoals de Coati.

Helaas wordt het wel steeds meer bewolkt en regent het af en toe. Je hebt ook de mogelijkheid om met een boot dichtbij de watervallen te komen. Dat willen we als laatste doen, omdat je er super nat van wordt en het is niet heel warm. Dan kunnen we daarna meteen naar de hostel.

Eerst nog naar de grootste waterval van het park: the devil's throat. Eerst ga je met eebn treintje helemaal naar boven en dan nog een heel stuk lopen over de brede rivieren die uitmonden in devil's throat. Eigenlijk een grote brug die van ijzer is, dus onder je door zie je steeds de rivieren kolken. En ze zijn breed, wel 1100meter in totaal enkele reis. Als we over die bruggen lopen pakken hele donkere wolken samen boven ons hoofd, donder klinkt en flitsen verlichten de lucht. Het is echt devil's throat!! Een beetje jammer is het wel, want als we aankomen bij deze enorme waterval dan regent het inmiddels zo hard dat we niet meer in de diepte kunnen kijken. De kracht en het water wat deze enome waterval omhoog spuit is wel echt enorm en geeft je een enorm oer gevoel... Samen met de donkere wolken en de donder en bliksem voelen we ons echt in the evil's throat!!

Helaas regent het nu zo hard dat de boten niet meer gaan en er is een dicht mist opgetrokken tussen de watervallen. We zijn door en door nat. Gelukikig hebben we wel gedacht aan een raincover voor de kleine rugzak en de camera. Eigenlijk willen ook wel naar de hostel lekker warm douchen en een biertje drinken. Toch alweer 16.00 als we daar aankomen. Gelukkig dat we zo vroeg waren en toch 80% hebben kunnen doen wat we wilden.

Morgen voorspellen ze beter weer en gaan we de Braziliaanse kant van de watervallen bekijken. Ben benieuwd.

X Ons

• 02 Oktober 2013 - 17:21

Gerra:

Hoi Sandra en Luc

Geweldig wat jullie allemaal mee maken !! Lijkt me super !
    Al weer de laatste week . Geniet er nog van !